Gears of War

Numera, med tanke på min ganska överhängande brist på tid, försöker jag bara spela spel som jag mer eller mindre vet är säkra kort. Gears of War, trots några år på nacken, är något jag haft ögonen på en tid.

Gears of War är en third person shooter som utspelar sig på en obskyr planet där människorna blivit näst intill utplånade av the Locust, en grotesk rymdvarelseras som lever i tunnlar under jorden. Spelaren tar rollen av Marcus Fenix, en brutalt hård elitsoldat, som tillsammans med tre truppmedlemmar skjuter, bombar och sågar sig genom våg efter våg av fiender.

Jag måste erkänna att även om själva spelkänslan är underbar hade jag väntat mig lite mer. Särskilt storyn är i tunnaste laget. Ändå är spelet det engegerande och lagom långt. En helg räckte och mer än så hade jag knappast orkat eftersom det i min mening tillslut blir repetitivt.


Monstertomtens betyg:


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0