Dawn of War II

Det har knappast undgått någon som känner mig att jag fastnat i RTS-spelet Starcraft 2. Dawn of War 2 ger en helt annan vinkling på genren. Istället för basbyggande har man här ett fåtal grupper med soldater som sakta men säkert utvecklas under kampanjens gång. Man utrustar dem med vapen som står att finna under scenarierna och ser till att varje enskild enhet presterar till sin fulla potential för att klara horderna av fiender som stormar mot dem.

Världen i Dawn of War 2 är hämtad ur Warhammer 40k-universumet. Du kontrollerar soldater ur de mystiska Blood Raven Space Marines och fienderna som bekämpas är Tyranids, Eldar och Orks. De sistnämnda är mina klara favoriter då jag samlar och målar dem som miniatyrer.



Storyn är relativt ointresant och centreras kring en Tyranid-invasion. Dessutom är många av uppdragen något repetitiva och efter att jag nått xp-capen blev de riktigt tråkiga. Samtidigt är det fantastiskt att få spela i Warhammer 40k-världen och med tre squads i Terminator Armor och en bulkig Dreadnought är det riktigt häftigt att skjuta sig genom fiende efter fiende.

Dawn of War II är inte riktigt min typ av spel, ändå var jag fast från början till slut. Underhållande och beroendeframkallande. Expansionen installeras nu medan jag skriver.


Monstertomtens betyg:


Postat av: Henrik Karlsson

Tur att du tar en bild från Dawn of war 1 din pajas! :P

2011-05-10 klockan 11:29:31

Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0