Terry Pratchett - På lerfötter


På lerfötter är en galen deckarhistoria som utspelar sig en den mest vrickade av alla städer, nämligen Ankh-Morpork. Samtidigt som patriciern förgiftas börjar de annars så timida golem-varelserna bete sig väldigt underligt. När flertalet mord läggs till detta får kommendör Vimes och hans stadsvkt fullt upp.

Terry Pratchett är alltid ett nöje att läsa. På lerfötter är kanske inte hans bästa roman, men den innehåller precis lagom mängd humor, fantasy och klurigheter. Enda felet ligger egentligen hos mig, som läst den på svenska istället för originalspråket. Pratchett förlorar nämligen mycket i översättningen.


Monstertomtens betyg:

Postat av: Kent

Jag har ju en massa av hans böcker på engelska. Det är bara att komma och låna när du vill och kan. Jag kan för min del aldrig gå tillbaka till att läsa honom på svenska igen.

2010-07-12 klockan 23:47:24
Länk: http://Kent-johnsen.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0