Project: Giant - Del 2

Med nytt jobb och allt har mitt figurmodellerande/målande begränsats till något enklare områden (framförallt en enhet Chaos Warriors). Men nu, med sportlovet till mitt förfogande har jag kommit igång med min brutala jätte igen. Jag har till och med speltestat honom, även om han aldrig kom i strid innan jag förklarade mig besegrad.

Det här är en gammal bild (innan sportlovet med andra ord). Men nu har jag börjat sätta rustniningen på plats. Framförallt består den av papp i olika tjocklekar. Vidare utsmyckar jag rustningsdelarna med olika plastattiraljer. Huvud, högerhand, axelskydd, höftskynke och en hel del annat är fastsatt temporärt med häftmassa. Syftet med detta är att skapa mig en bild av hur den färdiga modellen ska bli, hur jag vill ha den och således vad som behöver förändras, läggas till eller dras bort.


Nu har det hänt en hel del. Allt som syns på bilden sitter fast. Rustningen är till stora delar färdig (särskilt nöjd är jag med ryggen). Vid det här laget har jag börjat använda en hel del greenstuff, framförallt i nacke och rygg. Höftskynket sitter på plats men är långtifrån färdigt. Figuren börjar bli ganska baktung, men jag hade ändå planerat att positionera om honom så småningom.

Postat av: Wudang

Nu börjar det ju att lika nåt :P



Ska bli kul att få se den när den är helt klar!! ;)

2010-02-26 klockan 20:45:36

Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0