The Beach



Jag har länge velat se Danny Boyles The Beach men antar att jag på sätt och vis undvikit den också. Det här var ju en av de rullar som gjorde Leonardo DiCaprio till den flickidol han var under en tid. Något som för mig betyder att en sådan film bör undvikas.

Men men, Danny Boyle-suget fick mig ändå att knäppa på TV:n när The Beach gick häromveckan. Och visst blev jag glatt överaskad av att direkt se en skrikande Robert Carlyle. Med andra ord var jag fast.

Filmen handlar om några båtluffare i Thailand som får höra om en mytomspunnen strand med perfekt sand och inga bekymmer. De ger sig ut på jakt efter den men man kan väl säga att de får mer än de någonsin räknat med under sin färd.

Filmen handlar både om den mäsnkliga naturen men på ett förutspående sätt även om dagens övervakningssamhälle. Vad är priset för lycka och säkerhet egentligen? Tankarna bakom filmen känns ofta djupare än själva skådespelet.


Monstertomtens betyg:


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0