Going Native

Ville inte göra monstertomtarna besvikna så nu har jag läst min första seria av Enki Bilal, mannen bakom Immortel (ad vitam). Going Native är inte mer än sju sidor lång på detta digra utrymme möter man en galen och kåt astrogenetiker och gynekolog som bytt ben med sin svartsjuke robot och två blå, nakna rymdvarelser som mest liknar Musse Pigg och har vars en stor snigel på ryggen.

Jag måste säga att det var bland det märkligaste, och roligaste, jag läst. Serien är från 1979 och därmed en av Enki Bilals första (måste kolla upp exakt vad han gjort) men det spelar ingen roll. Färg och form spelar bra in med den sjuka storyn.

Svårt att betygsätta något så kort men om jag måste så får det bli en monstertomte per sida... eller ja, åtminstone fem stycken, och glada är de också.


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0