Thorgal #9 - Bågskyttarna

image85I Les Archers, som publicerades på svenska i Fantomen #22-23, 1998 och dess före i Epix från 1992, är Thorgal åter på resa från familjen. Kanske har van Hamme svårt att finna på spännande händelser på en öde ö. Hur som hellst lider seriens hjälte skeppsbrott. Något som leder vidare mot en stor bågskyttetävling, stråtrövare och hämndsökande skottar.

Bågskyttarna, introduceras tre nya karaktärer som kommer att få stor betydelse framöver: Den enebenta vapensemden Argun med träbenet är en sympatisk och trevlig person som tar hand om sin systerson Tjall, en naiv men godhjärtad bågskytt. Båda spelar ofta rollen som "comic relief". Kriss från Valinor är deras raka motsats, en ung kvinna som är både hänsynslös och manipulativ.


Monstertomtens betyg:
image39

Postat av: Jana

Jag skiter i din recension ... jag vill bara sända en * PUSS * till min älskade.

2007-12-20 klockan 10:51:59
Länk: http://kirkemandragora.blogg.se
Postat av: Martin S.

Bågskyttarna är ett av de bästa Thorgal-albumen enligt mig. Speciellt om man tänker på att det albumet är upptakten till albumen om det som händer i landet Qa. Magiskt.

2008-01-30 klockan 13:25:51
Länk: http://dileno.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0