Babylon 5 - Season 4: No Surrender, No Retreat

Det är i fjärde säsongen av Babbylon 5 som allt når sitt klimax. Sheridan och de andra på rymdstationen för.ett tvåfrontskrig The Shadows hotar  med mystiska krafter och märkliga rymdskepp. Dessutom håller regimen på Jorden på att spåra ur tillsammans med de maktgalna PsyCorps.

Det här är säsongen i vilken det händer saker. Mystiken från tidigare säsonger saknas, men det är okej. Action och stora rymdstrider hjälper till att göra det till en spännande serie. Lite synd känns det ändå när Shadows besegras. De var de ultimata skurkarna, och med dem ur bilden blir ingenting egentligen så otäckt.

Vidare kan jag inte riktigt undgå att känna mig lite lurad. Jag minns ju Babylon 5 som så mycket bättre. Det har tagit mig långtid att se denna näst sista säsong. Orsaken är huvudsakligen att den egentligen inte är så fruktansvärt bra.

Monstertomtens betyg:


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0