Legion

Gud har tröttnat på mänskligheten och tänker utrota den. Av någon outgrundlig anledning måste han döda ett ofött barn för att detta ska bli möjligt. Han beordrar ängeln Mikael att göra detta men Mikael vägrar, kapar av sig sina vingar och börjar bekämpa ängelbesatta människor med maskingevär på en vägkrog i Mojaveöknen.

Jag befarade att trailern för Legion visade alla filmens höjdpunkter... och tyvärr visade det sig att mina farhågor skulle besannas. Det här är en tragisk kopia av den klassiska zombiepokalyps-filmen. Men all form av känsla och kärlek till genren saknas och därmed faller filmen totalt. Personporträtten är så usla att man mår illa, art directionen likaså (kolla in Gabriels morgonstjärna... *urk*). Man väljer inte ens att bygga vidare på den kristna "mytologi" man ändå använder sig av. Istället flipprar man runt lite med halvtaskiga skrämseleffekter och tror att det ska räcka. Bara en sådan sak som att när människor blir besatta av änglar ser det precis ut som när agenterna i Matrix tar över. Dessutom liknar dessa besatta på pricken de flesta andra filmatiserade demonbesatta, det vill säga de har svarta ögon.

Nej, istället blir jag sugen på en riktigt bra zombie-film. Inte ens Kevin Durand, vars skurk Kimi i Lost är superbäst, kunde lyfta filmen. Visst, jag gillade Paul Bettany som Mikael, men filmen i övrigt var så dålig att det inte spelade någon som helst roll. Slutet langar fram möjligheten för en uppföljare. Förhoppningsvis, och sannolikt, kommer det inte någon sådan för det här var väldigt väldigt dåligt.


Monstertomtens betyg:


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0