30 Days of Night

Den kultförklarade och prisbelönta serien 30 Days of Night har äntligen landat hemma hos mig och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Detär en fatastiskt stilren och enkel historia om en grupp vampyrer som överfaller staden Barrow i norra Alaska. Faktum är att Steve Niles manus definitivt förtjänar stora delar av det beröm som ges serien. Ben Templesmiths teckningar håller dock en helt annan och otroligt mycket lägre kvalitet. Visst kan jag tycka att Photoshop och bildmanipulation kan vara häftigt, men det här tar priset. Emellanåt lyfter de oerhört simpla bilderna berättelsens raka spår men för det mesta blir jag bara frustrerad över att jag inte fattar vad man ser på sidorna. Enda undantaget, och då är det faktiskt ett JÄTTESTORT undantag, är vampyrerna, som är porträtterade på ett otäckt och brutalt sätt. Allt som allt lämnar jag alltså denna klassiker med någorlunda förnöjt sinne.




Monstertomtens betyg:


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0