Clive Barker - The Thief of Allways

The Thief of Always handlar om pojken Harvey som känner att hans liv är ganska tråkigt. Vardagens gråhet hotar att förgöra honom. Så när den märkliga Rictus flyger förbi hans fönster och bjuder honom till the Holliday House följer han snart med. I Holliday House är det sommar på dagen, Halloween frammåt eftermiddagen och julafton på senkvällen. Husets osedda ägare Mr Hood gör allt för att Harvey ska trivas.

Trots att jag redan hade en Clive Barker-bok under läsning kände jag att jag behövde ta med mig något helt nytt till Berlin. Således plockade jag ner The Thief of Always från bokhyllan. Det är en mysig barn/ungdomsberättelse som innehåller alla de rätta ingredienserna av skräck, saga och fabel. Dessutom finns flera av Barkers egna illustrationer med. Hade jag varit sisådär tjugo år yngre hade det här nog blivit en topp-poängare. Som det är nu gillar jag den starkt och kommer läsa den för mina barn.


Monstertomtens betyg:


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0