X-men 2

190960-7

När vi kom hem igår och insåg att X-men 2 gått på TV plockade jag och sambon dvd:n ur bokhyllan och bänkade oss framför skärmen. Själv såg jag den för tredje eller fjärde gången, men hör och häpna, den blir bara bättre och bättre.

Filmen i sig utspelar sig under en väldigt kort tidsperiod, 24 timmar eller något åt det hållet, vilket gör att det känns som om det hela tien händer något.

Visst saknar man Gambit, men hans namn dyker ju ändå upp en kort sväng. Bortsett från detta har Bryan Singer gjort två otroligt bra X-men filmer (blev paff när jag insåg att det inte var han som gjorde X-men: The Last Stand) som är värda att se om och om igen. Nightcrawler mordförsök på presidenten och Magnetos makalösa utbrytning är två scener som är oförglömliga.

Den dvd jag har är en specialutgåva på två skivor. Själva filmen är förlängd med över en halvtimme och för alla som älskar "x-tramaterial" finns här så det räcker och blir över.

En solklar actionfyra hos monstertomtarna. Jag kommer garanterat se filmen många gånger till under mitt förhoppningsvis långa liv.


Kolla in filmen på IMDb.
Kolla in X-men 2:s egen hemsida.



Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0