Assassins Creed

Jag är ett stor fan av Prince of Persia-spelen och kände på mig att Assassins Creed skulle ge samma upphetsande känsla av fart och fara. När det kommer till just detta är jag inte besviken. Assassins Creed har snabba scener, vackra miljöer och långa jakter över hustak och borgmurar.

Assassins Creed följer Altair (den Flygande, som en arabisk vän till mig lät översätta) en medlem av den medeltida Assassiner-orden på sina uppdrag i flera av det Heliga Landets städer, så som Akra, Jerusalem och Damaskus. Trots det bländande visuella fölorar spelet dock på en historia som är allt annat än engegerande. Man föröker skapa en känsla av intriger och dubbelspel men det blir bara platt och ibland obegriplig. Dessutom är flera av sidouppdragen så märklig konstruerade att illusionen av en verklig värld helt faller i bitar. Dessutom blir det emellanåt ganska repetitivt.

På det hela taget är Assassins Creed ett bra spel. Upplevelsen av att rusa genom proppfulla gator i jakt på nästa offer eller att klättra upp i det högsta kyrktornet bara för att störtdyka ner i en höstack är underbar. Bristerna i storyn går att förbise och jag tänker inom kor ta mig an den första av två uppföljare.


Monstertomtens betyg:



Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0