District 9


En underbar film som ironiserar över rasmotsättningar genom att placera ett rymdskepp fyllt med förvirrade rymdvarelser mitt i Johannesburg. District 9 framställs som en blandning av spelfilm och dokumentär. Detta kombinerat med fantastiskt välgjorda specialeffekter (det är otäckt roligt att se hur de människor som träffas av rymdvarelsernas vapen bli förvandlade till våta skvättar) gör filmen till en av tidernas bästa science fiction-filmer.


Monstertomtens betyg:

Postat av: Cel'Dara

Jag kan inte fatta att du tyckte denna var bra. Jag gillar verkligen sci-fi, men jag tycker det här vart den sämsta skiten jag sett. Någonsin! Hahaha!

Men det är nog en typisk killfilm.. för jag har inte hört en enda kille som inte tycker som du. ;-)

2009-10-26 klockan 01:23:06
Länk: http://celdara.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0