Project: Giant - Del 1

Jag har gett mig i kast med ett rejält byggprojekt till min Warhammer-armé. Bilderna nedan är tagna på vad som så småningom ska bli en stor och imponerande jätte. Plastdelarna är "lånade" från Giant-byggsatsen.


Stommen av balsaträ börjar ta form. Fötterna är armerade med ståltråd för att fästa väl vid kroppen. All annan plast är tillfälligt fäst med häftmassa för att hitta rätt "feel".



Figuren har framförallt tjockats till och fått axlar samt begynnande bröstmuskler.



Bröstmusklerna är tydligare och armarna är fastsatta och ganska väl genomarbetade.

 

 

Egentligen ingen större skillnad. En del finlir på muskulaturen. Ryggen är klar och så pass snygg att jag nog låter bli att täcka den med rustning. Vi får se. Den halva trädstammen är bortplockad till förmån för ett prov-svärd i balsa. Huvud och händer är fortfarande lösa.

 



Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0