Avatar


Jag gillade James Cameron's Avatar (den måste ju ha skaparens namn med för att inte förväxlas med Avatar the Last Airbender) men som jag redan skrivit fick jag den ökända Avatar H3adache på grund av min hjärnas bristande förmåga att acceptera 3D-effekt erna. Ibland var jag stormförtjust i de tydliga inspirationskällorna, så som Studio Gibli-stjärnan Miyazakis filmer likväl som Neon Genesis Evangelion, samtidigt som jag irriterades över "white man´s burden-syndromet" i stil med Fantomen eller Tarzan, där endast den civiliserade mannen kan rädda vildarna genom att leda dem. Visuellt var det dock en underbar resa och det var omöjligt att insupa allt på en gång (bland annat tack vare en sprängande huvudvärk). Det här är en film jag likt Sagan om ringen kommer se många gånger. Lägg dock märke till att en av tomtarna har rejäl huvudvärk...


Monstertomtens betyg:

 



Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0