Twilight

Jag har sett min beskärda del vampyrfilmer. Ja, man skulle kunna säga att jag är lite småförtjust i just vampyrer ... utan att överdriva saken för det. Twiligt är baserad på Stephenie Meyers bok, vilken är den första i en serie om fyra. Med andra ord kommer det även fler filmer.

Twiligt handlar om den nyinflyttade tonåringen Bella. Till en början känns filmen som vilken high-schoool-skräckis som helst, men där bedrar man sig. Med riktigt bra skådisar och en stor portion humor skapas en skrämmande men behaglig verklighet där vampyrer känns som ett naturligt inslag. Det är sällan speciellt skrämmande. Däremot är det  facinerande att se dessa övernatuliga varelser spela baseboll eller laga mat.

Jag ser med spänning fram emot nästa film ... eller så får man kanske plocka upp böckerna? Jag är nämligen fruktansvärt nyfiken på om indianerna i reservatet är varulvar.

Monstertomtens betyg:


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0