Venom vs. Carnage #1-4

image16
Carnage, Spiderman och Venom - Evolution?

Spindelmannen var tuff när han kom till, men inte tuff nog. Då fick han en svart kostym och blev tuffare. Kostymen blev Venom, en superskurk som var otäckt tuff... men också populär. Så han blev lite snällare, mindre skurkaktig. Då födde Venom Carnage, tuffast av de tuffa. I Venom vs. Carnage får man följa dessa två och hur ytterligare en symbiot / spindelmannenkopia, Toxin, kommer till världen.

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i Spindelmannen och Venom har gått mig nästan helt förbi (gillade honom aldrig i filmen, trots att han såg tuff ut). Carnage är vidare minst sagt okänd och serien jag nu läst visar bara på att det är mycket "bling-bling" men inget innehåll. Över lag har jag problem med att gilla den tecknarstil som dyker upp i serien: ofta ganska rörigt, många men onödiga deltaljer, förvrängda kroppsdelar (speciellt Spiddes huvud) och extremt mycket Photoshop.

Säkert gillar kidsen det, men bortsett från en och annan häftig pose och snygg sida saknar Venom vs. Carnage helt själ. Två symbiotiska monstertomtar för den här hårdsminkade billighetsprodukten.


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0