Seriewikin

Till min stora glädje fann jag idag den svenska Seriewikin, en wiki för alla möjliga serier och detta på mitt eget underbara språk. Man kan bland annat söka efter "nigerianska serietidningar, andorranska serieskapare, leksaker som blivit serier eller förteckningar över fantasy- och science fiction-serier". Tolvtusen artiklar! Härligt.

Inte för att jag är intresserad av nigerianska serier, varken synnerhet eller allmänhet, men en nätportal för seriebögeri i Sverige låter väldigt kul.

Tyvärr fanns det i princip ingenting skrivet på några av de artiklar jag tittade igenom. Stora namn som Y the last man och Blade of the Immortal fanns inte med, eller om de väl fanns var då bara sökord. Så tråkigt ...

Seriewikin som drog igång 2005 arbetar nära med Seriefrämjandet. Själv älskar jag serier och främjar dem gärna. Således har jag nu registrerat mig på sidan och ska hjälpa till med att fylla i alla de luckor JAG tycker saknas. Nästan gång en monstertomte tittar förbi ska han hitta just det han letar efter och inte en massa tomma sidor.

Gå in och titta på Seriewikin själv, vettja!


Namn:
Kom ihåg mig!
Länk:

Kommentar:

RSS 2.0